Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego odbywa się w godz. 8.00 – 13.00
W ramach podstawy programowej oferujemy zajęcia:
- kształtujące umiejętności samoobsługowe i zdrowotne;
- rozwijające inteligencję emocjonalną;
- wspomagające rozwój mowy;
- muzyczno-taneczne;
- rytmiczne z wykwalifikowanym nauczycielem rytmiki;
- z zakresu edukacji matematycznej, logicznego myślenia, kodowania i programowania;
- kształtujące gotowość do nauki czytania i pisania;
- z języka angielskiego prowadzone przez nauczyciela z kwalifikacjami do prowadzenia tych zajęć;
- plastyczne i teatralne;
- wspomagające rozwój przedsiębiorczości i preorientacji zawodowej;
- gimnastyczne z elementami korektywy.
W bieżącym roku szkolnym pracujemy w oparciu o najnowszy cykl edukacyjny wydawnictwa WSiP Planeta dzieci.
Planeta dzieci to wyjątkowe miejsce dla wszystkich, dla których ważne są prawda, dobro, piękno, szacunek do ludzi i przyrody oraz idee kształtujące pozytywny stosunek do świata. Wartości, które łączą ludzi, tworzą najlepsze środowisko do wszechstronnego i kreatywnego rozwoju, dają dobry start w dorosłe życie. Zapraszamy do udziału w niezwykłej przygodzie, która zaczyna się w przedszkolu:
- wychowanie w duchu wartości,
- nowoczesna odsłona Metody Dobrego Startu,
- atrakcyjne zabawy z kodowaniem,
- przestrzeń nowych możliwości dzięki materiałom multimedialnym i aplikacji Multiplaneta.
Powyższy cykl pakietów bazuje na programie „Prawda, dobro, piękno w świecie wartości.”
Program zawiera szczegółowe cele i treści kształcenia odnoszące się do osiągnięć dziecka na koniec edukacji przedszkolnej w czterech obszarach podstawy programowej: fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym. W programie zostały podane przykładowe treści edukacyjne związane z wychowaniem przez wartości. Program uwzględnia pracę w grupach zróżnicowanych wiekowo, omawia także zagadnienia związane z indywidualizacją nauczania oraz organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W publikacji są opisane narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej i wskazówki dotyczące prowadzenia obserwacji pedagogicznych. |